ویزیت پزشکی
پزشکان همتا میتوانند در حوزه های عمومی و تخصصی(طب تسکینی و …) به صورت حضوری یا غیرحضوری (تلفنی، تصویری و یا متنی) ایفای نقش نمایند:
خدمات عمومی
- ارائه خدمات ویزیت در منزل و درمان مبتنی بر معاینات و تشخیص بالینی
- پاسخگویی به سوالات پزشکی تا 48 ساعت پس از ویزیت در منزل و در صورت عدم تغییر شرایط بیمار
- امکان ویزیت بصورت متنی، تلفنی و یا تصویری و درمان متناسب با تشخیص
- ثبت نسخه تصویربرداریهای لازم از جمله سونوگرافی و … همچنین آزمایشهای چکاپ بصورت غیرحضوری
- تجدید نسخه و ثبت داروهای مصرفی بنا بر صلاحدید پزشک
- تفسیر آزمایشهای چکاپ بصورت حضوری و غیرحضوری
خدمات تخصصی
- فرد مبتلا به بیماری مزمن و پیشرونده را در کلینیک، بیمارستان یا منزل ویزیت میکنند و با کنترل علائمی از قبیل درد، تهوع و استفراغ، تنگی نفس، یبوست و … برای آرامش و بهبود کیفیت زندگی بیمار و مراقبین تلاش مینمایند.
- به سوالات مطرح شده توسط بیمار و یا مراقبین که مرتبط با بیماری باشد، به صورت حضوری و غیرحضوری پاسخ میدهند

- پس از برقراری ارتباط صحیح و موثر با بیمار و خانواده، مشکلات جسمی، روانشناختی، اجتماعی و معنوی بیمار را شناسایی کرده و با کمک سایر اعضای تیم (روانشناس، مددکار اجتماعی و… )، آنها را مدیریت مینمایند.
- تلاش میکنند تا با سایر متخصصان و اعضای تیم معالج، ارتباط برقرار کرده، اهداف درمانی را شناسایی و از انجام اقدامات غیرموثر جلوگیری کنند.
- اطلاعات لازم در ارتباط با بیماری و سیر آن را در اختیار بیمار و خانواده قرار میدهند تا امکان مشارکت در تصمیمگیریهای صحیح درمانی و مراقبتی را داشته باشند.
- با پیگیریهای منظم و دورهای، میزان تاثیر مداخلات درمانی را در بیمار ارزیابی میکنند.